App-gebruiken

Kan ik de Mijn Aegon-app gebruiken als ik partner, ex-partner of kind ben van diegene met een pensioenregeling bij Aegon Cappital?

Nee, alleen diegene die zelf via zijn/haar (ex-) werkgever een pensioenregeling bij Aegon Cappital heeft, kan gebruik maken van de app.

Ik ben nieuw in dienst, maar ik zie niets staan in de Mijn Aegon-app

Als u nieuw in dienst bent bij uw werkgever, zit er nog geen geld in uw pensioenpot bij Aegon Cappital. Daarom ziet u de eerste maand nog geen pensioen bij Aegon Cappital in de app staan. Zodra uw werkgever voor het eerst pensioenpremie voor u heeft betaalt, ziet u dit na inlog in ‘Mijn pensioen bij Aegon Cappital’.

Hoe veilig zijn mijn gegevens via de Mijn Aegon-app?

Zo beschermen we uw gegevens in de Mijn Aegon-app:

  • Bij het aanmaken en bij het opnieuw instellen van uw Mijn Aegon-account checken we altijd of u het bent. Dit doen we door aanvullende gegevens te vragen. Zo is uw account extra beveiligd.
  • De app schakelt automatisch uit als u de app enige tijd niet meer gebruikt. U ziet dan de melding: ‘Uw sessie is verlopen. Om veiligheidsredenen bent u automatisch uitgelogd.’
  • U logt altijd in met uw zelfgekozen pincode. Deze pincode weet u alleen en communiceren we niet aan andere personen.
  • De app haalt uw gegevens altijd op via een beveiligde verbinding (HTTPS/SSL). Aegon vernieuwt regelmatig de beveiligingscertificaten.
  • We versleutelen alle informatie in de Mijn Aegon app. Hierdoor kunnen buitenstaanders de informatie die we met de app uitwisselen niet zomaar lezen, kraken of ontcijferen.

We slaan uw gegevens nooit in de app zelf op. En dus ook niet op uw smartphone of tablet. De gegevens die u in de app ziet worden alleen getoond zolang u de app gebruikt. De app logt automatisch uit als u langere tijd niets meer doet in de app.