Een klacht? Laat het ons weten

Een goed pensioen in een duurzame wereld. Dat is waar we ons elke dag voor inzetten. Maar er gaat weleens iets mis. Ben je niet blij met ons? Laat het weten! Vaak is een telefoontje met de klantenservice genoeg om het probleem op te lossen. Lukt dat niet? Dan kun je een klacht indienen. Hieronder zie je hoe het werkt.

Een klacht? Laat het ons weten

Zo meld je een klacht

Kies de manier die je het prettigst vindt:

Bel onze klantenservice

We staan elke werkdag tussen 09.00 en 17.00 uur voor je klaar.

  • Bouw je pensioen op bij ons? Bel 050 522 50 77.
  • Ben je werkgever? Bel 050 522 50 70.
  • Ben je adviseur? Bel 070 344 45 08.
Stuur een e-mail
  • Bouw je pensioen op bij ons? Stuur je klacht samen met je pensioennummer naar werknemer@aegoncappital.nl. Je vindt je pensioennummer in Mijn Aegon Cappital onder het kopje ‘Mijn instellingen’. Je pensioennummer staat ook op brieven die je van ons krijgt onder het kopje ‘Ons kenmerk’.
  • Ben je werkgever? Stuur je klacht naar werkgever@aegoncappital.nl.
  • Ben je adviseur? Stuur je klacht naar adviseur@aegoncappital.nl.
Stuur een brief

Stuur je klacht naar het adres hieronder. Bouw je pensioen op bij ons? Vermeld dan je pensioennummer. Je vindt je pensioennummer in Mijn Aegon Cappital onder het kopje ‘Mijn instellingen’. Je pensioennummer staat ook op brieven die je van ons krijgt onder het kopje ‘Ons kenmerk’.

Aegon Cappital B.V.
Klachtbehandeling
Postbus 554
9700 AN Groningen

Wanneer krijg je antwoord?

  • Binnen 5 werkdagen krijg je een bevestiging dat we je klacht hebben ontvangen. Hebben we extra informatie nodig? Dan nemen we contact op.
  • Uiterlijk binnen 15 werkdagen gaan we in op je klacht.
  • Lukt het ons niet om op tijd een reactie te geven? Dan vertellen we je waarom het langer duurt en wanneer je wel een inhoudelijke reactie kunt verwachten.

Niet tevreden met ons antwoord?

Misschien ben je het niet eens bent met onze reactie. Of vind je dat we je klacht niet goed hebben afgehandeld. Je kunt je klacht dan voorleggen aan een onafhankelijke partij. Dat is je recht. We werken hier volledig aan mee.

Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid)

Bouw je pensioen op bij ons? Leg je klacht binnen 3 maanden na ons definitieve antwoord voor aan het Kifid.

Klachteninstituut Financiële Dienstverlening
Postbus 93257
2509 AG Den Haag
070 333 89 99
www.kifid.nl

Ombudsman Pensioenen

Bouw je pensioen op bij ons? Dan kun je ons definitieve antwoord ook laten toetsen door de Ombudsman Pensioenen.

Ombudsman Pensioenen
Postbus 93560
2509 AN Den Haag
070 349 96 20
www.ombudsmanpensioenen.nl

De rechter

Wil je niet naar het Kifid of de Ombudsman Pensioenen? Of kom je er ook met deze instanties niet uit? Dan staat het je vrij om naar de rechter te stappen. Goed om te weten: in het geval van het Kifid kan dit alleen als je hebt gekozen voor een niet-bindende uitspraak. Voor werkgevers en adviseurs is een gang naar de rechter de enige optie.